1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
  • Konsultacijos
  • Patirtis
  • Sveikata

Aktualu

  • Baigiasi maudymosi sezonas

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras bendradarbiaudamas su Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Kauno skyriumi, visą maudymosi sezoną (nuo birželio 1 d. iki rugsėjo 15 d.) Kėdainių rajone stebėjo šias maudymvietes: Ašarėnos tvenkinio Pelėdnagiuose, Dotnuvėlės upės tvenkinio Akademijoje, Babėnų karjero Kėdainiuose, Nevėžio upės ties Justinavos sodais, Vilainių kaimu, Tilto ir Skongalio gatvėmis, Gudžiūnų tvenkinio Gudžiūnuose, Krakių tvenkinio Krakėse, Šušvės upės Pašušvyje, Piliakalnio karjero Liolių kaime, Nevėžio upės ties Pašilių sodais, Bartkūniškio tvenkinio Bartkūniškyje, Šušvės upės Josvainiuose, Juodkiškio tvenkinio, Bublių tvenkinio ties Aristavos kaimu. Buvo siekiama apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką, sumažinti maudyklų taršą ir prisidėti prie maudyklų vandens kokybės gerinimo.

  • Tymai: kodėl svarbu pasiskiepyti?

    Šių metų pirmąjį pusmetį paaiškėjo tymų protrūkio Lietuvoje rezultatai. Ligonių kasų informacinės sistemos „Sveidra“ duomenimis, minėtu laikotarpiu tymais sirgo net 552 pacientai, prisirašę Kauno ir Marijampolės apskričių gydymo įstaigose. Jiems buvo teikiamos ambulatorinės ir stacionarinės gydymo paslaugos. Pernai šis skaičius buvo kur kas mažesnis – tymais sirgo vos penki asmenys (iš jų vienas gydytas stacionare).

    Tymai – užkrečiama pavojinga liga

    Pasak Kauno teritorinės ligonių kasos (TLK) Kontrolės skyriaus vedėjos Nijolės Bijanskienės, tymai – ūmi, užkrečiama virusinė infekcija, plintanti oro lašeliniu būdu, kuri pasireiškia karščiavimu, bėrimu, kvėpavimo takų bei akių junginės uždegimu. Tymų sukėlėjo virusas plinta oro srautais pastatų viduje: koridoriais, laiptinėmis, ventiliacijos kanalais, instaliacijų šachtomis, taip pat kvėpavimo takų sekretais, per suterštas rankas ar daiktus.

    Tymų infekcijos šaltinis – sergantis žmogus, kuris neretai suserga ir plaučių uždegimu, gerklų pakenkimu (krupu), rečiau – smegenų uždegimu (encefalitu). Dažniausios tymų komplikacijos – vidurinės ausies, plaučių, smegenų (encefalitas) uždegimas, laringitas, viduriavimas.

    „Tymai – tik skiepais valdoma infekcija, – pabrėžia N. Bijanskienė.– Tymų vakcina pasaulyje skiepijama daugiau nei 40 metų. Ja skiepijami antraisiais gyvenimo metais, o ilgalaikio imuniteto susidarymui būtina įskiepyti du kartus. Lietuvoje vaikai pagal vaikų skiepų kalendorių skiepijami 15 mėnesių ir 6–7 metų amžiaus. Skiepijama kombinuota tymų, epideminio parotito ir raudonukės (MMR) vakcina, kurią kompensuoja ligonių kasos“.

    Verta atkreipti dėmesį tai, kad žmonės, turėję kontaktą su sergančiuoju tymais, taip pat gali pasiskiepyti ligonių kasų kompensuojama MMR vakcina. Tam tereikia kreiptis į savo šeimos gydytoją. Po kontakto su sergančiuoju tymais, rekomenduojama pasiskiepyti per 72 val. Nesuspėjus pasiskiepyti per nurodytą laikotarpį, būtina išlaukti visą inkubacinį laikotarpį (21 dieną) ir jei nesusergama – pasiskiepyti.

  • RAJONO MAUDYKLŲ VANDENS KOKYBĖ

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras praneša, kad Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos duomenimis Kėdainiuose Nevėžio upėje ties Tilto g., Nevėžio upėje ties Skongalio g. ir Bartkūniškio karjere nustatytas žarninių enterokokų kiekis viršijo leistinas higienos normas.

    Informaciją apie atliktus pakartotinius vandens tyrimus rasite spaudoje bei Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Facebook paskyroje ir elektroniniame puslapyje kedainiubiuras.lt

     

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stebėseną, Daiva Mickevičienė

  • RAJONO MAUDYKLŲ VANDENS KOKYBĖ

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras praneša, kad Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos duomenimis Kėdainiuose Nevėžio upėje ties Tilto g., Nevėžio upėje ties Skongalio g. ir Bartkūniškio karjere nustatytas žarninių enterokokų kiekis viršijo leistinas normas, o per didelis salmonelių skaičius nustatytas Nevėžio upėje ties Tilto g.

    Visų kitų maudyklų vandens kokybė ir paplūdimių smėlio kokybė atitinka HN 92:2018 „Paplūdimiai ir jų maudyklų vandens kokybė“ reikalavimus ir juose maudytis yra saugu.

    Pakartotiniai vandens tyrimai bus atlikti šią savaitę.

    Informaciją sekite Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro Facebook paskyroje ir elektroniniame puslapyje kedainiai.biuras@yahoo.com

     

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stiprinimą, Julija Kleivaitė

  • RAJONO MAUDYKLŲ VANDUO ŠVARUS

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras  informuoja, kad stebimų Ašarėnos tvenkinio Pelėdnagiuose, Dotnuvėlės upės tvenkinio Akademijoje, Babėnų karjero Kėdainiuose, Nevėžio upės ties Justinavos sodais, Vilainių kaimu, Tilto ir Skongalio gatvėmis, Gudžiūnų tvenkinio Gudžiūnuose, Krakių tvenkinio Krakėse, Šušvės upės Pašušvyje, Piliakalnio karjero Liolių kaime, Nevėžio upės ties Pašilių sodais, Bartkūniškio tvenkinio Bartkūniškyje, Šušvės upės Josvainiuose, Juodkiškio tvenkinio, Bublių tvenkinio ties Aristavos kaimu maudyklose vandens tyrimų rezultatai atitiko Lietuvos higienos normos HN 92:2018 “Paplūdimiai ir jų maudyklų vandens kokybė” reikalavimus.

PAGALBA METANTIEMS RŪKYTI

Spausdinti

         Įvairiomis vaizdinėmis ir garsinėmis informacinėmis priemonėmis nuolat primenama apie rūkymo sukeliamą žalą, tačiau Lietuvoje rūkančiųjų maždaug trečdalis. Medikų priminimai apie mirtiną dūmo poveikį, grasinami užrašai ant cigarečių pakelių „Rūkymas žudo, sukelia vėžį“, draudimas rūkyti kavinėse, neatbaido nuo šio žalingo įpročio.

       Tačiau yra nemažai žmonių, norinčių atsikratyti šio žalingo įpročio. Visiškai nesvarbu, ar rūkote nuolat ar tik retkarčiais, nusprendėte atsisakyti šios ydos. Tai – protingas sprendimas.

Kodėl verta mesti rūkyti?

   Metę rūkyti:

  • per kelias dienas atgausite normalius skonio ir uoslės pojūčius;
  • susigrąžinsite geresnius ir normalius kvėpavimo įpročius;
  • gyvenimo ritmas taps stabilesnis, susigrąžinsite miegą;
  • išleisite mažiau pinigų ir net šiek tiek sutaupysite. Projektas „atidėti“ pinigus, kurie anksčiau buvo išleidžiami tabakui, yra puiki motyvacinė priemonė;
  • jūsų plaukai ir oda atrodys sveikiau, jūsų pirštai, dantys ir kvapas nebeišduos jūsų blogo įpročio;
  • sugrįšite į visuomeninį gyvenimą: lankydamiesi daugybėje vietų, kuriose draudžiama rūkyti, galėsite gyventi sveiką ir normalų gyvenimą ir išvengsite nuolatinės pagundos užsirūkyti.

Norite mesti rūkyti?

1.Turi būti noras mesti rūkyti.

Norinčiam mesti rūkyti gali padėti visi būdai, nenorinčiam-joks.

2.Motyvuokite kodėl? Kuri priežastis svarbiausia Jums, nuspręskite patys. Motyvacija:

  • sveikatos pagerinimas ar išsaugojimas (nerūkantys mažiau serga ir gyvena ilgiau);
  • pinigų taupymas (paskaičiuokite: kiek per mėnesį, per metus);
  • geras pavyzdys kitiems (savo vaikams, moksleiviams, pacientams ir pan.);
  • estetinis (nemalonus kvapas iš burnos, peleninių, patalpų);
  • ekologinis (aplinkos ir patalpų oro teršimas);
  • psichologinis (valios ugdymas, savivertės pagerinimas).

3. Pasirinkite metimo datą:

  • nuo rytojaus;
  • pirmadienio;
  • savaitgalį;
  • ar kitą Jums reikšmingą dieną. Tik neatidėliokite ilgiau kaip mėnesį, nes pasižadėjimas „mesiu kada nors“ prilygsta pasakymui „nemesiu niekada“. Pasižymėkite tą dieną kalendoriuje. Pasisakykite savo artimiesiems ir draugams – galite sulaukti jų paramos.

4. Pasirinkite metimo būdą:

       Dauguma sėkmingai metusių nutraukė rūkymą iš karto. Metimo dienos išvakarėse pašalinkite iš savo aplinkos viską, kas primena rūkymą: pelenines, žiebtuvėlius, cigarečių pakelių kolekcijas ir pan. Kai kam geriau mesti iššūkį sau pačiam – nešiotis cigaretes kišenėje ir nerūkyti. Jeigu Jums atrodo, kad mesti iš karto gali būti per sunku, bandykite mažinti surūkomų cigarečių skaičių palaipsniui (po vieną kasdien).

5. Kaip palengvinti abstinenciją?

   Užimtumas, sutelktas dėmesys ties maloniais dalykais, fizinis aktyvumas, ko nors čiulpimas ar kramtymas, vandens gėrimas, relaksacija ir kt.

6. Kaip išlikti nerūkančiam?

     Pirmosios dienos be cigaretės paprastai būna sunkiausios. Nekentėkite, geriau kažką veikite: susiraskite įdomų užsiėmimą, pasivaikščiokite gryname ore, kuo daugiau judėkite, dirbkite fizinį darbą, sportuokite. Venkite vietų, kur rūkoma, atsisakykite alkoholio. Užėjus stipriam norui rūkyti, išbandykite šiuos patarimus:

  • išgerkite stiklinę vandens;
  • kelis kartus gyliai įkvėpkite;
  • suvalgykite ledinuką ar mėtinę pastilę;
  • kramtykite kramtomąją gumą;
  • suskaičiuokite nuo 100 ir iki 1;
  • atlikite keletą mankštos pratimų;
  • išsimaudykite po šaltu ir šiltu dušu;
  • paskambinkite draugui;
  • paskaičiuokite kiek sutaupysite, nerūkydamas mėnesį, metus, avansu save pagirkite.

7.Kodėl mesti rūkyti sunku?

Rūkymas yra priklausomybė. Ji yra:

-psichologinė-rūkymo ritualas, situacijos, aplinkybių rūkymas;

-fizinė- poreikis, kuris tampa būtinas normaliai nervų sistemos veiklai ir savijautai palaikyti.

Priklausomybė sąlygoja abstinencijos reiškinius. Metus rūkyti, organizmas nebegauna nikotino, pasigendama ir tūkstančius kartų atliktų rūkymo veiksmų. Dėl to sutrinka įprastinė psichologinė pusiausvyra ir savijauta: vargina noras rūkyti, padidėja nerimas, nervingumas, sunku susikaupti, sumažėja darbingumas, blogėja nuotaika, gali sutrikti miegas, apetitas, virškinimas. Abstinencija pasireiškia labai individualiai, tačiau po dienos kitos ji ima silpnėti ir per kelias savaites visiškai praeina.

Jei nepasiseks?

     Nenusiminkite! Nevadinkite savęs bevaliu ar nevykėliu, nes toks nesate. Tik pripažinkite, kad rūkymas vis dėlto yra narkomanijos rūšis, priklausomybė nuo nikotino, kurią įveikti reikia ne tik noro, bet ir žinių, atkaklių pastangų, artimųjų ir draugų paramos. Po kurio laiko bandykite vėl – ir nugalėsite. Jeigu nusiteiksite optimistiškai ir būsite atkaklus – Jums būtinai pasiseks.

   Metimas rūkyti yra veiksmingiausias būdas sumažinti sergamumą rūkymo sukeltomis ligomis ir mirtingumą nuo jų. Kad ir ką nuspręstumėte, žinokite, kad tai nėra lengva užduotis. Tam, žinoma, reikia valios ir draugų bei šeimos paramos. Jei nepasisekė, kreipkitės konsultacijai į Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistus, adresu Budrio g. 7, Kėdainiai, tel. 8 347 57186, darbo dienomis nuo 13 iki 16 val.

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Giedrė Žemaitienė

 

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Budrio g. 7, Kėdainių m., Kėdainių miesto sen., Kėdainių r. sav., LT-57164
Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įmonės kodas: 300630016
Tel./Faks.: (8 347) 57 186, el.p.:kedainiai.biuras@yahoo.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

2008-2014 m.