1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
  • Konsultacijos
  • Patirtis
  • Sveikata

Aktualu

  • LIGONIŲ KASOS RAGINA KUO ANKSČIAU PATIKRINTI VAIKŲ SVEIKATĄ

    Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) ragina tėvus per vasarą pasirūpinti vaikų sveikatos pažymėjimais. Specialistai pataria neatidėlioti profilaktinio apsilankymo pas savo šeimos gydytoją bei odontologą, nes vasara yra puikus metas sveikatos patikrai, kad atėjus rudeniui nereikėtų jaudintis dėl ilgų eilių gydymo įstaigose.

     

    Profilaktiškai tikrintis sveikatą pas savo šeimos gydytoją bei gydytoją odontologą kasmet privaloma visiems vaikams iki 18 metų. Už šią patikrą mokėti nereikia, nes vaikai yra draudžiami valstybės, o jiems suteiktos paslaugos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšomis. Nemokamos paslaugos teikiamos įstaigose, kurios yra sudariusios sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis.

     

    Kasmetiniai stebėjimai parodo, kad dažnai apsilankymas pas gydytojus atidėliojamas iki rudens, o tuomet tėvams ir vaikams tenka gaišti laiką laukiant ilgose eilėse.

     

    „Vaikų kasmetinis profilaktinis sveikatos patikrinimas nėra tiesiog formalumas, o gana išsamus vaiko sveikatos būklės įvertinimas, galintis užkirsti ir rimtesnių ligų atsiradimą. Gydytojo rekomendacijos taip yra labai svarbi informacija ugdymo įstaigai apie vaiko sveikatą. Todėl raginame tėvus būti atsakingais ir iš anksto užsirašyti pas šeimos gydytoją ir odontologą, kad vėliau nereikėtų piktintis jų užimtumu", – sako VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Oksana Burokienė.

     

    Šeimos gydytojas patikrina vaiko regėjimą, klausą, pamatuoja kraujo spaudimą, pasveria, išmatuoja ūgį, įvertina emocinę bei socialinę raidą, taip pat kraujotakos, kvėpavimo, virškinimo, stuburo ir kitų organų bei jų sistemų būklę. Esant reikalui, šeimos gydytojas gali nukreipti vaiką išsamesniam ištyrimui pas gydytoją specialistą. Be to į sveikatos pažymėjimą įrašomos rekomendacijos, kurios teikiamos dėl vaiko galimybių dalyvauti ugdymo veikloje bei kokių pirmos pagalbos priemonių reikėtų imtis, jeigu vaikui prireiktų skubios pagalbos.

     

    Be šeimos gydytojo patikros, vaikas privalo apsilankyti ir pas gydytoją odontologą, kuris patikrina vaikų dantų ir žandikaulio būklę, o jeigu būtina – paskiria ir gydymą. Esant poreikiui, vaikams nuo 6 iki 14 metų nuolatiniai krūminiai dantys gali būti padengti specialia apsauga nuo dantų ėduonies – silantais. Ši paslauga taip pat yra nemokama ir kompensuojama iš PSDF lėšų.

     

    „Svarbiausia, ką tėvai turi žinoti – iš anksto užsiregistruoti pas specialistus ir laiku pas juos atvykti. Taip pat vaikus iki 16 metų turi lydėti vienas iš tėvų arba globėjų, antraip gydytojas negalės patikrinti vaiko sveikatos būklės, nes nebus raštiško tėvų arba globėjų sutikimo", – sako O. Burokienė.

     

    VLK primena, kad nuo praėjusių metų vaiko sveikatos duomenys tvarkomi ir registruojami elektroniniu būdu, o visa informacija siunčiama į Vaikų sveikatos stebėsenos informacinę sistemą.  

    Sveikatos pažymėjimas galioja vienerius metus nuo jo išrašymo datos.

    VLK inf.

  • AŠARĖNOS TVENKINIO PELĖDNAGIUOSE MAUDYKLOS VANDENS KOKYBĖ GERA

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras  informuoja, kad liepos 1 d. Ašarėnos tvenkinio Pelėdnagiuose maudyklos vandens tyrimų rezultatai atitiko Lietuvos higienos normos HN 92:2018 “Paplūdimiai ir jų maudyklų vandens kokybė” reikalavimus.

    Rekomenduojame gyventojams maudytis tiktai gerai žinomuose vandens telkiniuose, kur vandens kokybė yra gera ir nuolat tiriama. Tokiu būdu sumažės rizika susirgti žarnyno infekcijomis bei odos alerginėmis ligomis. Poilsiautojai prie vandens taip pat turėtų laikytis asmens higienos reikalavimų ir elgesio kultūros. Gyventojus kviečiame sekti skelbiamą informaciją apie vandens kokybę rajoninėje spaudoje ir Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro tinklapyje www.kedainiubiuras.lt ir facebook paskyroje.

     

    Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

    visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės sveikatos stebėseną

    Daiva Mickevičienė

     

  • PAGALBA METANTIEMS RŪKYTI

    Mesti-rukyti A3 1

  • KVIEČIAME DALYVAUTI

    KRAUJO NUOTRAUKA

    Nacionalinis kraujo centras minėdami Pasaulinę kraujo donorų dieną vykdo „Neatlygintinos kraujo donorystės turą per Lietuvą 2019“, o liepos 3-iąją aplankė ir Kėdainių miestą. Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras dėkoja Nacionaliniam kraujo centrui už padėką bei džiaugiasi abipusiu bendradarbiavimu.

    Daugiau informacijos apie kraujo donorystes Lietuvoje bei Kėdainiuose galite rasti https://www.facebook.com/kraujodonoryste/ arba http://v2.kraujodonoryste.lt/

     

  • LIETUVOJE SUKURTA PROGRAMĖLĖ, KURI PADĖS SUVALDYTI NERIMĄ

    Lietuviai linkę nerimą gydyti ne psichologinėmis priemonėmis, o vaistais. „Baltic Statistics on Medicines” duomenimis, lyginant su Latvija bei Estija lietuviai raminamųjų vaistų, benzodiazepinų (BZD), vidutiniškai suvartoja tris kartus daugiau. Bet vaistai nėra vienintelis sprendimo būdas kovoti su nerimo sutrikimais ir panikos atakomis, psichologės Darja Norbutė ir Ieva Žvinienė pasiūlė  tvarkytis su nerimo sutrikimais pasitelkiant mobiliąją programėlę.

     

    Penktadienį pristatyta pirmoji Lietuvoje nemokama interaktyvi programėlė, skirta žmonėms, patiriantiems panikos atakas. Ji sukurta profesionalių psichologų ir remiasi mokslininkų ir praktikų sukauptomis žiniomis apie panikos atakas.

     

    Nustatyta, jog nemokamos, mažos duomenų apimties IT pagalba teikiamos intervencijos padeda pasiekti platesnį visuomenės ratą bei leidžia prieiti prie tų asmenų, kurie vengia kreiptis į specialistus. Tai itin aktualu nerimo bei nerimo sutrikimų atveju, nes vidutiniškai tik ketvirtadalis turinčiųjų nerimo sutrikimų kada nors kreipėsi pagalbos dėl savo psichikos problemų.

     

    „Psichologijoje žinomus būdus mažinti nerimą ir kaip elgtis panikos atakos metu ir sudėjome į programėlę „Ramu“. Siekėme sukurti alternatyvią vaistams priemonę, paremtą psichologiniais metodais, kuri padėtų panikos atakų ar stipraus nerimo metu. Telefonas yra tai, ką beveik kiekvienas kasdien turime šalia savęs, tad norėjome pasiūlyti kilus panikos atakai griebtis ne vaistų, o telefono, mūsų programėlė – tai lyg mobili vaisto alternatyva, kuri visada su tavimi“, – teigia Darja.

     

    Ieva pastebi, kad psichologinė ir psichoterapinė pagalba nerimo sutrikimų atveju yra efektyvi, tačiau ypač Lietuvos regionuose dėl specialistų trūkumo bei požiūrio į juos, ji ne visada yra prieinama gyventojams. Kūrėjos norėjo  suteikti daugiau psichologinės pagalbos galimybių žmonėms, kurie dėl įvairių priežasčių vengia ar negali kreiptis į psichologus/-es ir psichoterapeutus/-es.

     

    „Programėlės tikslas greičiau ir efektyviau sustabdyti sunkių emocijų antplūdį, mokytis naujų nusiraminimo bei atsipalaidavimo įgūdžių, įsigilinti ir analizuoti savo asmeninį panikos patyrimą, bet taip pat geriau suprasti, kaip susiformuoja panikos ataka ir pasitikrinti, ar žinios apie nerimą yra moksliškai pagrįstos“, - pasakoja Ieva.

     

    Programėlę jau nuo penktadienio galima atsisiųsti „Apple store“ ir Google play“ platformose. Programėlės kūrimą finansavo Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas.

     

    VšĮ “Nerimo klinika” - tai jauna organizacija, kurią sudaro įvairių sričių psichikos sveikatos specialistai. Organizacija užsiima šviečiamąja veikla, kurios tikslas – padrąsinti visuomenę kalbėti apie patiriamą nerimą, išmokyti atpažinti ir įsivardinti galimus nerimo simptomus bei pasiūlyti efektyvias tvarkymosi su nerimu strategijas.

     

    Daugiau informacijos: info@nerimoklinika.lt

PAGALBA METANTIEMS RŪKYTI

Spausdinti

         Įvairiomis vaizdinėmis ir garsinėmis informacinėmis priemonėmis nuolat primenama apie rūkymo sukeliamą žalą, tačiau Lietuvoje rūkančiųjų maždaug trečdalis. Medikų priminimai apie mirtiną dūmo poveikį, grasinami užrašai ant cigarečių pakelių „Rūkymas žudo, sukelia vėžį“, draudimas rūkyti kavinėse, neatbaido nuo šio žalingo įpročio.

       Tačiau yra nemažai žmonių, norinčių atsikratyti šio žalingo įpročio. Visiškai nesvarbu, ar rūkote nuolat ar tik retkarčiais, nusprendėte atsisakyti šios ydos. Tai – protingas sprendimas.

Kodėl verta mesti rūkyti?

   Metę rūkyti:

  • per kelias dienas atgausite normalius skonio ir uoslės pojūčius;
  • susigrąžinsite geresnius ir normalius kvėpavimo įpročius;
  • gyvenimo ritmas taps stabilesnis, susigrąžinsite miegą;
  • išleisite mažiau pinigų ir net šiek tiek sutaupysite. Projektas „atidėti“ pinigus, kurie anksčiau buvo išleidžiami tabakui, yra puiki motyvacinė priemonė;
  • jūsų plaukai ir oda atrodys sveikiau, jūsų pirštai, dantys ir kvapas nebeišduos jūsų blogo įpročio;
  • sugrįšite į visuomeninį gyvenimą: lankydamiesi daugybėje vietų, kuriose draudžiama rūkyti, galėsite gyventi sveiką ir normalų gyvenimą ir išvengsite nuolatinės pagundos užsirūkyti.

Norite mesti rūkyti?

1.Turi būti noras mesti rūkyti.

Norinčiam mesti rūkyti gali padėti visi būdai, nenorinčiam-joks.

2.Motyvuokite kodėl? Kuri priežastis svarbiausia Jums, nuspręskite patys. Motyvacija:

  • sveikatos pagerinimas ar išsaugojimas (nerūkantys mažiau serga ir gyvena ilgiau);
  • pinigų taupymas (paskaičiuokite: kiek per mėnesį, per metus);
  • geras pavyzdys kitiems (savo vaikams, moksleiviams, pacientams ir pan.);
  • estetinis (nemalonus kvapas iš burnos, peleninių, patalpų);
  • ekologinis (aplinkos ir patalpų oro teršimas);
  • psichologinis (valios ugdymas, savivertės pagerinimas).

3. Pasirinkite metimo datą:

  • nuo rytojaus;
  • pirmadienio;
  • savaitgalį;
  • ar kitą Jums reikšmingą dieną. Tik neatidėliokite ilgiau kaip mėnesį, nes pasižadėjimas „mesiu kada nors“ prilygsta pasakymui „nemesiu niekada“. Pasižymėkite tą dieną kalendoriuje. Pasisakykite savo artimiesiems ir draugams – galite sulaukti jų paramos.

4. Pasirinkite metimo būdą:

       Dauguma sėkmingai metusių nutraukė rūkymą iš karto. Metimo dienos išvakarėse pašalinkite iš savo aplinkos viską, kas primena rūkymą: pelenines, žiebtuvėlius, cigarečių pakelių kolekcijas ir pan. Kai kam geriau mesti iššūkį sau pačiam – nešiotis cigaretes kišenėje ir nerūkyti. Jeigu Jums atrodo, kad mesti iš karto gali būti per sunku, bandykite mažinti surūkomų cigarečių skaičių palaipsniui (po vieną kasdien).

5. Kaip palengvinti abstinenciją?

   Užimtumas, sutelktas dėmesys ties maloniais dalykais, fizinis aktyvumas, ko nors čiulpimas ar kramtymas, vandens gėrimas, relaksacija ir kt.

6. Kaip išlikti nerūkančiam?

     Pirmosios dienos be cigaretės paprastai būna sunkiausios. Nekentėkite, geriau kažką veikite: susiraskite įdomų užsiėmimą, pasivaikščiokite gryname ore, kuo daugiau judėkite, dirbkite fizinį darbą, sportuokite. Venkite vietų, kur rūkoma, atsisakykite alkoholio. Užėjus stipriam norui rūkyti, išbandykite šiuos patarimus:

  • išgerkite stiklinę vandens;
  • kelis kartus gyliai įkvėpkite;
  • suvalgykite ledinuką ar mėtinę pastilę;
  • kramtykite kramtomąją gumą;
  • suskaičiuokite nuo 100 ir iki 1;
  • atlikite keletą mankštos pratimų;
  • išsimaudykite po šaltu ir šiltu dušu;
  • paskambinkite draugui;
  • paskaičiuokite kiek sutaupysite, nerūkydamas mėnesį, metus, avansu save pagirkite.

7.Kodėl mesti rūkyti sunku?

Rūkymas yra priklausomybė. Ji yra:

-psichologinė-rūkymo ritualas, situacijos, aplinkybių rūkymas;

-fizinė- poreikis, kuris tampa būtinas normaliai nervų sistemos veiklai ir savijautai palaikyti.

Priklausomybė sąlygoja abstinencijos reiškinius. Metus rūkyti, organizmas nebegauna nikotino, pasigendama ir tūkstančius kartų atliktų rūkymo veiksmų. Dėl to sutrinka įprastinė psichologinė pusiausvyra ir savijauta: vargina noras rūkyti, padidėja nerimas, nervingumas, sunku susikaupti, sumažėja darbingumas, blogėja nuotaika, gali sutrikti miegas, apetitas, virškinimas. Abstinencija pasireiškia labai individualiai, tačiau po dienos kitos ji ima silpnėti ir per kelias savaites visiškai praeina.

Jei nepasiseks?

     Nenusiminkite! Nevadinkite savęs bevaliu ar nevykėliu, nes toks nesate. Tik pripažinkite, kad rūkymas vis dėlto yra narkomanijos rūšis, priklausomybė nuo nikotino, kurią įveikti reikia ne tik noro, bet ir žinių, atkaklių pastangų, artimųjų ir draugų paramos. Po kurio laiko bandykite vėl – ir nugalėsite. Jeigu nusiteiksite optimistiškai ir būsite atkaklus – Jums būtinai pasiseks.

   Metimas rūkyti yra veiksmingiausias būdas sumažinti sergamumą rūkymo sukeltomis ligomis ir mirtingumą nuo jų. Kad ir ką nuspręstumėte, žinokite, kad tai nėra lengva užduotis. Tam, žinoma, reikia valios ir draugų bei šeimos paramos. Jei nepasisekė, kreipkitės konsultacijai į Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistus, adresu Budrio g. 7, Kėdainiai, tel. 8 347 57186, darbo dienomis nuo 13 iki 16 val.

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro

visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

Giedrė Žemaitienė

 

 

 

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Budrio g. 7, Kėdainių m., Kėdainių miesto sen., Kėdainių r. sav., LT-57164
Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įmonės kodas: 300630016
Tel./Faks.: (8 347) 57 186, el.p.:kedainiai.biuras@yahoo.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

2008-2014 m.