1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
  • Konsultacijos
  • Patirtis
  • Sveikata

Aktualu

  • SUMUŠTINIS GALI BŪTI SVEIKATAI PALANKUS UŽKANDIS?

     suktinukai su morkomis SP_2

    Ar sumuštinis gali būti sveikatai palankus užkandis? Anot sveikos mitybos specialistės, el. knygos šeimos mitybos gidas autorės Ramintos Bogušienės – taip, jei jis pagamintas iš kokybiškų, mūsų kūnui naudingų ir tinkamų produktų. Specialistė dalijasi patarimais apie tai, kaip teisingai pasirinkti duoną ir ką ant jos tepti bei dėti.

    Kokią duoną ar batoną rinktis?

     „Gaminant sumuštinius reikėtų rinktis ekologišką, viso grūdo duoną ar batoną be pridėtinių mielių. Sudėtyje turėtų būti didžiausias viso grūdo miltų kiekis, tuo tarpu druskos – iki 1 g, cukrų – iki 5 g, skaidulinių medžiagų – daugiau nei 6 gramai šimte gramų duonos“, – sako VšĮ „Sveikatai palankus“ vadovė Raminta Bogušienė.

    Anot specialistės, renkantis ekologišką duoną užtikrinama, kad ji pagaminta iš grūdų, užaugintų be sintetinių, organizmą neigiamai veikiančių chemikalų. Tuo tarpu, ekspertės teigimu, atsisakyti mielinės duonos nėra būtina, išskyrus tuos atvejus, kuomet susiduriama su nemaloniai pojūčiais – padidėjusiu rūgštingumu, pilvo pūtimu ar tiesiog norint sumažinti kūno svorį.

    „Mielės yra gyvas organizmas, kurios patekusios į mūsų kūną gali užimti gerųjų bakterijų vietą. Vis tik negalima teigti, kad mielinė duona organizmui yra žalinga, tačiau jos tikrai reikėtų atsisakyti pajutus su ja siejamus nemalonius pojūčius ar valgant miltinių mielinių gaminių nesaikingai“, – sako R. Bogušienė.

    Renkantis duoną parduotuvėje, R. Bogušienė pataria atkreipti dėmesį į viso grūdo procentinę dalį kepinyje.

    „Renkantis iš viso grūdo miltų iškeptą duoną, geriausia, kad ji būtų ruginė. Taip pat, jei galima pasirinkti iš gaminių, kuriuose yra tarp 30 proc. ar 60 proc. viso grūdo, geriau rinktis, kur jo yra daugiau“, – sako R. Bogušienė.

     Specialistė pažymi, kad esant glitimo netoleravimui ar alergijai, organizmui netinkama bus net ir viso grūdo kvietinių, ruginių ar spelta kviečių duona.

    „Alergiškiems žmonėms reikėtų ieškoti sveikų duonos alternatyvų. Tai galėtų būti kukurūzų ar grikių trapučiai, ryžių duoniukai ir panašūs, kokybiški produktai.“, – sako el. šeimos mitybos knygos autorė R. Bogušienė.

    R. Bogušienė pabrėžia, kad sveikam žmogui trapučiai ar duoniukai įprastos duonos – neatstos, bet gali būti kaip alternatyva. Tik nepamirškime, kad trapučiai aukšto glikeminio indekso ir traškaus skonio, kas suteikia mažesnį sotumo jausmą ir galima suvalgyti daugiau nei reikia organizmui.

    Sveikatai palankių sumuštinių idėjos

    „Žinoma duona sudaro tik pusę mūsų sumuštinio. Viso grūdo, ekologiška duona su rūkytos dešros griežinėliais nebus sveikatai palankus pasirinkimas. Labai svarbu teisingai pasirinkti su kuo tą duoną ar batoną valgome“, – sako R. Bogušienė.

    Sveikiems sumuštiniams gaminti specialistė rekomenduoja rinktis daržoves, pieno produktus ir t.t. Idealu – ekologiškus.

    Anot mitybos ekspertės, pagal norą sumuštinius galima keisti ir suvožtiniais ar tortilijomis, tačiau svarbu prisiminti, kad užtepėlių ar sviesto sluoksnis turėtų būti plonas, o tai kas jį dengia – tik vertingos ir organizmui palankios maisto medžiagos.

    „Sumuštinius galima gardinti įvairiomis, sveikatai palankiomis užtepėlėmis iš avinžirnių, avokadų, burokėlių ar keptų daržovių“, – sako R. Bogušienė.

     Sveikos mitybos specialistė R. Bogušienė pateikia keletą sveikatai palankių sumuštinių receptų idėjų. Gaminant juos galima improvizuoti – papildyti ar pakeisti kitais šeimos mėgstamais, sveikatai naudingais produktais, ruošti kaip suvožtinius ar viso grūdo tortilijos suktinukus.

    Viso grūdo duona arba tortilijos suktinukas:

    • su varškės užtepėle, pomidoru, salotomis;
    • su žolelių sviestu, ridikėliais, agurkais ir salotomis;
    • su raugintu, pjaustytu agurku;
    • su smulkiai sutrintu avokadu, pagardintu pipirais ir citrina;
    • su sūriu, špinatais, pomidorais;
    • su virtu kiaušiniu, daržovėmis;
    • su sviestu, varškės sūriu, špinatais;
    • su sviestu, ridikėliais, svogūnų laiškais;
    • varškės sūriu, rukola;
    • su silke/ sūdyta lašiša/ virta mėsa, daržovėmis.

     

  • SERGANČIŲJŲ TYMAIS DAUGĖJA: KAS SAUGŪS, O KAM REIKĖTŲ SUSIRŪPINTI?

     

    Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) Kauno departamento specialistai informuoja, kad 2018 m. lapkričio mėnesį Visagine registruotas tymų protrūkis, kuris 2019 m. jau išplito daugelyje apskričių. Lietuvoje per 2018 m. registruota 30 susirgimo atvejų. 2019 m. tymų skaičius toliau didėja.

    Kauno apskrityje 9 asmenims tymų diagnozė jau patvirtinta, apie 30 asmenų tiriama. Tymų diagnozė patvirtinta 6 suaugusiesiems ir trims 11 mėn., 1 m. ir 4 m. amžiaus vaikams. Atliekant tymų židinių epidemiologinę diagnostiką nustatyta, kad serga neskiepyti vaikai ir suaugusieji, kurių skiepijimų būklė dažniausiai nežinoma.

    Kauno apskrityje skiepijimai nuo tymų nesiekia rekomenduojamo 95 proc. lygio, todėl rizika tolimesniam tymų plitimui yra didelė.

    Kiekviena šalis, kurios skiepijimo nuo tymų apimtys nesiekia 95 proc., yra rizikinga, mat specifinio gydymo nuo tymų nėra, o geriausiai apsaugo vakcinavimas.

                   Tymų vakcina pasaulyje skiepijama jau daugiau nei 40 metų. Tai gyvų susilpnintų virusų vakcina, skiepijama antraisiais gyvenimo metais. Kad susidarytų ilgalaikis imunitetas ir imuninės atminties mechanizmai, tymų vakciną būtina įskiepyti bent du kartus. Lietuvoje vaikai pagal profilaktinių skiepų kalendorių yra skiepijami 15-16 mėn. ir 6-7 m. amžiaus. Skiepijama kombinuota tymų-epideminio parotito-raudonukės (MMR) vakcina. Jeigu suaugęs asmuo neskiepytas, nesirgęs arba skiepytas tik viena vakcinos doze, jam rekomenduojama pasiskiepyti viena MMR vakcinos doze. Lietuvoje nuo tymų pradėta skiepyti 1964 metais.

  • ŠV. VALENTINO DIENOS INFORMACINĮ LANGELIS

    Šv. Valentino dienos informacinį langelį rasite čia

  • Kas yra tymai?

    Atsisųsti 

  • NUO SKARLATINOS SAUGO RANKŲ HIGIENA IR KOSĖJIMO BEI ČIAUDĖJIMO ETIKETAS

    Atsisiųsti  Nuo skarlatinos saugo rankų higiena ir kosėjimo bei čiaudėjimo etiketas

TARPTAUTINĖ ŠOKIO DIENA

sokiodiena - daiva

Šokis – tai puiki vaikų lavinimo ir užimtumo forma. Balandžio 24 dieną Vilainių mokyklos-darželio „Obelėlė“ pedagogai ir jų ugdytiniai nutarė paminėti Tarptautinę šokio dieną. Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė skatino vaikus kuo daugiau aktyviai judėti. Skambant nuotaikingai muzikai, specialistė pravedė mankštą, o šokių mokytoja Rita Myšauskienė, tiek dideliems, tiek mažiems bendruomenės nariams lengvai ir greitai padėjo įsijausti į šokio ritmą ir atsipalaiduoti, pajausti malonumą šokant.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Daiva Mickevičienė

PASAULINĖ RANKŲ HIGIENOS DIENA

rankytesjaninos

Pasaulio sveikatos organizacija gegužės 5 d. paskelbė pasaulinę rankų higienos diena. Rankų higiena yra viena iš pagrindinių profilaktikos priemonių, padedančių apsaugoti save ir visus šalia esančius nuo užkrečiamųjų ligų. 

LSU Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje gegužės 2 -4 dienomis vyko akcija „Plauk rankas – saugok gyvybes“. Progimnazijos pirmokai kartu su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste ir jų mokytojomis mokėsi taisyklingai plauti rankas.

 

Janina Onuprijankienė

visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

 

AKCIJA „TYLOS STEBUKLINGA VERSMĖ“

tylos versme Daiva

Lietuvoje ir daugelyje kitų pasaulio valstybių kasmet minima Tarptautinė triukšmo supratimo diena skirta atkreipti visuomenės dėmesį į ilgalaikio triukšmo poveikio sukeliamas neigiamas pasekmes gyventojų sveikatai. Triukšmas žmones veikia tiek fiziologiškai, tiek psichologiškai, trukdo pagrindinei kasdienei veiklai, miegui, poilsiui, mokymuisi ir bendravimui.

Vilainių mokykloje-darželyje „Obelėlė“ „Liūtukų“, „Varpelių“, „Drugelių“, „Nykštukų“ ir Aristavos skyriaus grupėse karaliavo tyla ir ramybė, vaikai stengėsi ramiai bendrauti su draugais. Auklėtojos stengėsi perteikti vaikams triukšmo žalingą poveikį sveikatai. Vaikai vardino ir piešė triukšmą sukeliančius daiktus, kiti piešė TYLĄ. Šios tylios dienos rezultatus vainikavo šauni piešinių paroda.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Daiva Mickevičienė

SVEIKATĄ STIPRINANČIŲ MOKYKLŲ BANGA PER LIETUVĄ

 

EISENA

2018 m. balandžio 26 d. Kėdainių miesto senamiestį sudrebino Sveikatą stiprinančių mokyklų (ir prie jų prisijungusių ugdymo įstaigų) banga per Lietuvą. Daugiau nei 400 ugdytinių, pedagogų ir tėvelių pasipuošusių  Lietuvos respublikos vėliavos spalvų marškinėliais, nes taip  buvo paminėtas ir Lietuvos šimtmetis. , nešini  balionais, su didžiuliu triukšmu, skanduodami žygiavo Kėdainių miesto senamiesčio gatvėmis link  Didžiosios rinkos aikštės. Aikštėje, visus dalyvius, pasveikino kartu eisenoje žygiavusi Kėdainių rajono savivaldybės mero pavaduotoja Olga Urbonienė. Į visuotinę mankštą dalyvius kvietė Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė Kristina Butkienė. Po mankštos, visos ugdymo įstaigos turėjo galimybę žaismingai pristatyti savo įstaigą. Renginį vedė Kėdainių Kultūros centro direktorės pavaduotoja Genovaitė Šiaučiūnienė.

Skaityti daugiau...

MAŽOJO PRINCO DIRBTUVĖSE EDUKACINĖ PAMOKA

kiausiniu marginimas

Balandžio 3 d. Vilainių mokyklos-darželio „Obelėlė“ 1-4 klasių mokiniai keliavo į Kėdainių krašto muziejui priklausančius Arnetų namus, kur vyko Mažojo princo dirbtuvių edukacinė pamokėlė "Kiaušinių marginimas vašku". Profesionali tautodailininkė-amatininkė supažindino vaikus su kiaušinių marginimo vašku technika, parodė senovinių marginimo raštų pavyzdžių. Tuomet visi turėjo galimybę marginti patys - kurti, fantazuoti, gražinti atsineštą kiaušinį.

 

Daiva Mickevičienė

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje/darželyje

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Budrio g. 7, Kėdainių m., Kėdainių miesto sen., Kėdainių r. sav., LT-57164
Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įmonės kodas: 300630016
Tel./Faks.: (8 347) 57 186, el.p.:kedainiai.biuras@yahoo.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

2008-2014 m.