1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
  • Konsultacijos
  • Patirtis
  • Sveikata

Aktualu

  • SUMUŠTINIS GALI BŪTI SVEIKATAI PALANKUS UŽKANDIS?

     suktinukai su morkomis SP_2

    Ar sumuštinis gali būti sveikatai palankus užkandis? Anot sveikos mitybos specialistės, el. knygos šeimos mitybos gidas autorės Ramintos Bogušienės – taip, jei jis pagamintas iš kokybiškų, mūsų kūnui naudingų ir tinkamų produktų. Specialistė dalijasi patarimais apie tai, kaip teisingai pasirinkti duoną ir ką ant jos tepti bei dėti.

    Kokią duoną ar batoną rinktis?

     „Gaminant sumuštinius reikėtų rinktis ekologišką, viso grūdo duoną ar batoną be pridėtinių mielių. Sudėtyje turėtų būti didžiausias viso grūdo miltų kiekis, tuo tarpu druskos – iki 1 g, cukrų – iki 5 g, skaidulinių medžiagų – daugiau nei 6 gramai šimte gramų duonos“, – sako VšĮ „Sveikatai palankus“ vadovė Raminta Bogušienė.

    Anot specialistės, renkantis ekologišką duoną užtikrinama, kad ji pagaminta iš grūdų, užaugintų be sintetinių, organizmą neigiamai veikiančių chemikalų. Tuo tarpu, ekspertės teigimu, atsisakyti mielinės duonos nėra būtina, išskyrus tuos atvejus, kuomet susiduriama su nemaloniai pojūčiais – padidėjusiu rūgštingumu, pilvo pūtimu ar tiesiog norint sumažinti kūno svorį.

    „Mielės yra gyvas organizmas, kurios patekusios į mūsų kūną gali užimti gerųjų bakterijų vietą. Vis tik negalima teigti, kad mielinė duona organizmui yra žalinga, tačiau jos tikrai reikėtų atsisakyti pajutus su ja siejamus nemalonius pojūčius ar valgant miltinių mielinių gaminių nesaikingai“, – sako R. Bogušienė.

    Renkantis duoną parduotuvėje, R. Bogušienė pataria atkreipti dėmesį į viso grūdo procentinę dalį kepinyje.

    „Renkantis iš viso grūdo miltų iškeptą duoną, geriausia, kad ji būtų ruginė. Taip pat, jei galima pasirinkti iš gaminių, kuriuose yra tarp 30 proc. ar 60 proc. viso grūdo, geriau rinktis, kur jo yra daugiau“, – sako R. Bogušienė.

     Specialistė pažymi, kad esant glitimo netoleravimui ar alergijai, organizmui netinkama bus net ir viso grūdo kvietinių, ruginių ar spelta kviečių duona.

    „Alergiškiems žmonėms reikėtų ieškoti sveikų duonos alternatyvų. Tai galėtų būti kukurūzų ar grikių trapučiai, ryžių duoniukai ir panašūs, kokybiški produktai.“, – sako el. šeimos mitybos knygos autorė R. Bogušienė.

    R. Bogušienė pabrėžia, kad sveikam žmogui trapučiai ar duoniukai įprastos duonos – neatstos, bet gali būti kaip alternatyva. Tik nepamirškime, kad trapučiai aukšto glikeminio indekso ir traškaus skonio, kas suteikia mažesnį sotumo jausmą ir galima suvalgyti daugiau nei reikia organizmui.

    Sveikatai palankių sumuštinių idėjos

    „Žinoma duona sudaro tik pusę mūsų sumuštinio. Viso grūdo, ekologiška duona su rūkytos dešros griežinėliais nebus sveikatai palankus pasirinkimas. Labai svarbu teisingai pasirinkti su kuo tą duoną ar batoną valgome“, – sako R. Bogušienė.

    Sveikiems sumuštiniams gaminti specialistė rekomenduoja rinktis daržoves, pieno produktus ir t.t. Idealu – ekologiškus.

    Anot mitybos ekspertės, pagal norą sumuštinius galima keisti ir suvožtiniais ar tortilijomis, tačiau svarbu prisiminti, kad užtepėlių ar sviesto sluoksnis turėtų būti plonas, o tai kas jį dengia – tik vertingos ir organizmui palankios maisto medžiagos.

    „Sumuštinius galima gardinti įvairiomis, sveikatai palankiomis užtepėlėmis iš avinžirnių, avokadų, burokėlių ar keptų daržovių“, – sako R. Bogušienė.

     Sveikos mitybos specialistė R. Bogušienė pateikia keletą sveikatai palankių sumuštinių receptų idėjų. Gaminant juos galima improvizuoti – papildyti ar pakeisti kitais šeimos mėgstamais, sveikatai naudingais produktais, ruošti kaip suvožtinius ar viso grūdo tortilijos suktinukus.

    Viso grūdo duona arba tortilijos suktinukas:

    • su varškės užtepėle, pomidoru, salotomis;
    • su žolelių sviestu, ridikėliais, agurkais ir salotomis;
    • su raugintu, pjaustytu agurku;
    • su smulkiai sutrintu avokadu, pagardintu pipirais ir citrina;
    • su sūriu, špinatais, pomidorais;
    • su virtu kiaušiniu, daržovėmis;
    • su sviestu, varškės sūriu, špinatais;
    • su sviestu, ridikėliais, svogūnų laiškais;
    • varškės sūriu, rukola;
    • su silke/ sūdyta lašiša/ virta mėsa, daržovėmis.

     

  • SERGANČIŲJŲ TYMAIS DAUGĖJA: KAS SAUGŪS, O KAM REIKĖTŲ SUSIRŪPINTI?

     

    Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (NVSC) Kauno departamento specialistai informuoja, kad 2018 m. lapkričio mėnesį Visagine registruotas tymų protrūkis, kuris 2019 m. jau išplito daugelyje apskričių. Lietuvoje per 2018 m. registruota 30 susirgimo atvejų. 2019 m. tymų skaičius toliau didėja.

    Kauno apskrityje 9 asmenims tymų diagnozė jau patvirtinta, apie 30 asmenų tiriama. Tymų diagnozė patvirtinta 6 suaugusiesiems ir trims 11 mėn., 1 m. ir 4 m. amžiaus vaikams. Atliekant tymų židinių epidemiologinę diagnostiką nustatyta, kad serga neskiepyti vaikai ir suaugusieji, kurių skiepijimų būklė dažniausiai nežinoma.

    Kauno apskrityje skiepijimai nuo tymų nesiekia rekomenduojamo 95 proc. lygio, todėl rizika tolimesniam tymų plitimui yra didelė.

    Kiekviena šalis, kurios skiepijimo nuo tymų apimtys nesiekia 95 proc., yra rizikinga, mat specifinio gydymo nuo tymų nėra, o geriausiai apsaugo vakcinavimas.

                   Tymų vakcina pasaulyje skiepijama jau daugiau nei 40 metų. Tai gyvų susilpnintų virusų vakcina, skiepijama antraisiais gyvenimo metais. Kad susidarytų ilgalaikis imunitetas ir imuninės atminties mechanizmai, tymų vakciną būtina įskiepyti bent du kartus. Lietuvoje vaikai pagal profilaktinių skiepų kalendorių yra skiepijami 15-16 mėn. ir 6-7 m. amžiaus. Skiepijama kombinuota tymų-epideminio parotito-raudonukės (MMR) vakcina. Jeigu suaugęs asmuo neskiepytas, nesirgęs arba skiepytas tik viena vakcinos doze, jam rekomenduojama pasiskiepyti viena MMR vakcinos doze. Lietuvoje nuo tymų pradėta skiepyti 1964 metais.

  • ŠV. VALENTINO DIENOS INFORMACINĮ LANGELIS

    Šv. Valentino dienos informacinį langelį rasite čia

  • Kas yra tymai?

    Atsisųsti 

  • NUO SKARLATINOS SAUGO RANKŲ HIGIENA IR KOSĖJIMO BEI ČIAUDĖJIMO ETIKETAS

    Atsisiųsti  Nuo skarlatinos saugo rankų higiena ir kosėjimo bei čiaudėjimo etiketas

PASAULINĖ ŠIRDIES DIENA

sirdies svente sirdies svente-1

Širdis – pats stipriausias ir darbščiausias raumuo žmogaus kūne. Per gyvenimą jis susitraukia sunkiai įsivaizduojamą skaičių kartų (daugiau nei tris milijardus). Tarptautinė širdies diena  ir yra skirta prisiminti darbščiausio ir stipriausio mūsų organo, simbolizuojančio gyvybę ir meilę, svarbą bei paskatinti žmones aktyviau rūpintis savo sveikata.

Kėdainių profesinio rengimo centro bendruomenė prisijungė prie šios dienos minėjimo. Kūno kultūros pamokose buvo matuojamas mokinių AKS ir pulsas prieš fizinį krūvį ir po fizinio krūvio. Mokiniams buvo paaiškinta kad sportuojant organizme vyksta šie procesai:

  • padidėja kiekvieno širdies susitraukimo metu išstumiamo kraujo tūris ir širdies susitraukimų dažnis, o tuo pačiu -  bendras išstumiamo kraujo tūris per minutę (minutinis širdies tūris);
  • prisotintas deguonimi kraujas persiskirsto taip, kad didesnis jo tūris patektų dirbantiems raumenims;
  • padidėja kraujospūdis;
  • sutankėja kvėpavimas.

Kuo treniruotesnis žmogus, tuo lengviau širdžiai išstumti reikiamą kiekį kraujo. Sportiškų žmonių pulso dažnis paprastai retesnis, fizinio krūvio metu jis dažnėja ne taip staiga - t.y. širdis dirba taupiau, lėčiau kyla kraujospūdis, kvėpavimo dažnis ir pulsas. Sustojus visi rodikliai greičiau susinormina.

Taip pat mokiniams buvo paaiškinta, kad teigiamai širdį ir kraujagysles veikia pratimai, kurių metu ritmiškai juda visas kūnas, rankos ir kojos. Toks raumenų darbas padidina deguonies poreikį kraujyje ir yra vadinamas aerobiniu, arba deguonį sunaudojančiu, pvz: ėjimas, bėgimas ristele, plaukimas, važiavimas dviračiu, šokiai ir kt. Tai teigiamai veikia širdį ir kraujagysles.

Fizinis aktyvumas rekomenduojamas visiems žmonėms – tiek vaikams, tiek ir vyresniems asmenims. Atminkite, kad niekada nevėlu pradėti!

 

Giedrė Frolovienė

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas,

Vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje

ŠVIESIOSIOS GIMNAZIJOS SPORTO ŠVENTĖ

Judej svente-1 judejimo svente-2
judejimo svente-3 judejimo svente -4
judejimo svente-5 judejimo svente-6

Rugsėjo 21 d. Kėdainių miesto parke vyko Šviesiosios gimnazijos sporto šventė. Mokiniai ir klasių auklėtojai pristatė namų darbus „Gyvas paveikslas“. Po namų darbų pristatymo mokiniai kartu su klasių vadovais turėjo aplankyti 5 sporto stoteles: Virvės traukimo; Dviračių figūrinio važiavimo; „Kvadrato“; Veltinio metimo; Pataikyk į vartus. Aplankius visas sporto stoteles ir atlikus visas užduotis mokiniai ir mokytojai linksminosi šokdami Zumbą.

Giedrė Frolovienė

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas,  

Vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje

JUDU BĖGU

JUDU BEGU-1 JUDU BĖGU-2

2018 m. Rugsėjo 10 – 14 dienomis Kėdainių lopšelyje-darželyje „Puriena“ vyko akcija „Apibėk aplink darželį“.

2018 m. Rugsėjo 17 – 21 dienomis Kėdainių lopšelyje-darželyje „Puriena“ vyko akcija „Judumo savaitė“, „Bėgu už du“.

Akcijos tikslas – paskatinti visus vaikus daugiau judėti, pagerinti jų fizinę ir psichinę sveikatą.

Akciją organizavo sveikatos priežiūros specialistė,

vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje

KĖDAINIEČIAI DALYVAVO ŠIAURIETIŠKOJO ĖJIMO ŽYGYJE

zygis18-09

         Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai, prisidėdami prie Europos judriosios savaitės renginių, pakvietė į Babėnų šilą šiaurietiškojo ėjimo gerbėjus. Nors oras pirmadienį nelepino, tiek vėjas, tiek lietus nesugadino geros nuotaikos. Žygį pradėjome nuotaikinga mankšta, trumpa pamoka, kaip taisyklingai eiti su šiaurietiškomis lazdomis, nes kai kurie žygiavo pirmą kartą. Šiaurietiškąjį ėjimą kaip ir Lietuvoje, taip ir Kėdainiuose propaguoja įvairaus amžiaus žmonės. Žygio metu dar kartą buvo galima įsitikinti, kad šis ėjimas tikrai nėra vien senjorų užsiėmimas. Žygeiviai su profesionalia instruktore, kuri lydėjo žygio dalyvius, per maždaug porą valandų įveikė 6,0 km. Nuotaikai pakelti ir jėgoms atgauti visi dalyviai buvo vaišinami „Nociūnų muilinyčios“ virta koše.

 

visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti visuomenės

sveikatos stiprinimą Giedrė Žemaitienė

 

 

KĖDAINIŲ MIESTO ŠVENTĖ 646 - SVEIKATOS SALA

rinkos aikste-žžžž

   Kėdainių miesto šventės „Vidury Lietuvos“ metu rugsėjo 6 d. 12.00-15.00 val. Didžiosios Rinkos aikštėje   sveikatos saloje „Gyvenk sveikiau“, suaugusieji galėjo pasimatuoti ūgį, AKS, atlikti kūno kompozicijos analizę, nusistatyti streso lygį. Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai teikė individualias konsultacijas sveikatos stiprinimo klausimais. Vaikams ir moksleiviams nuo 15.00 val. Gegučių parke buvo siūlomi įvairūs žaidimai, didelių muilo burbulų pūtimo ir interaktyvių cheminių eksperimentų šou su Burbulų dėde. Kėdainių miesto parke nuo 17.00 vyko šiaurietiškojo ėjimo užsiėmimai, 19.30 val. prisijungėme prie dviratininkų žygio vakaro miesto gatvėmis (13 km 70 m) ir paminėjome Pasaulinę savižudybių prevencijos dieną, kurios šūkis „Mažinkime savižudybes, veikdami kartu“.

geguciu parkas

 VSB informacija

Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Budrio g. 7, Kėdainių m., Kėdainių miesto sen., Kėdainių r. sav., LT-57164
Savivaldybės biudžetinė įstaiga. Įmonės kodas: 300630016
Tel./Faks.: (8 347) 57 186, el.p.:kedainiai.biuras@yahoo.com

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.

2008-2014 m.